היגיון בשיגעון

"שיישרפו… תפעיל אלות… בפלג גוף תחתון"

זהו ציטוט של דברים שאמר ניסו שחם, אז מפקד מרחב הנגב, בעת פיזור ההפגנה של המתנחלים בכפר מימון ערב חורבן גוש קטיף * ביולי 2012 הורה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו  להוציא את ניצב שחם לחופשה במסגרת חקירה לחשדות בהטרדה מינית * שחם הושעה מתפקידו לאחר שנחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות מין חמורות בשוטרות תחת פיקודו והודה בקיום מערכת יחסים מינית בהסכמה עם אחת מהן‏. באוקטובר 2013 פוטר מהמשטרה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו.

  זו הזדמנות להיזכר בעברו המפואר של ניסו שחם כמפנה מתנחלים. מובאים כאן דברים שפורסמו  ב-5 באוגוסט 2005

ניסו שחם נותן הוראות. צילום מסך מערוץ 10

"צריך לקרוא שוב את תמליל דברי מפקד מרחב הנגב, תת ניצב ניסו שחם, שתידרך את ניצב משנה רוני אוחנה ממשמר הגבול, בעת אירועי כפר מימון. זהו מסמך שעוד יצוטט בספרי היסטוריה.

בין היתר אמר:

" כפרה, אני רוצה מעצרים… חרה עליהם, שיישרפו, אל תעשה חשבון,.. ותפעיל אלות… ותיתן להם מכות בפלג גוף תחתון… קודם כל זה לפרוטוקול… ותיכנס פנימה… החיילים לא יעשו את זה… ועצורים עצורים רוני, עצורים ישברו את הכל …מלא מעצרים כולל שימוש בכוח… אתה יודע שאני מומחה לחרדים האלה… לכן תשמע לניסו… תפורר את הסיפור הזה… אז אמרתי לך את הדברים האלה כדי לחסוך ממך האישורים…"

"הטקסט החשוב הזה תועד תודות למיומנותו של צלם ערוץ 10.

"לאחר השידור אמר ניסו שחם כי חשב שהצילום נעשה לצורך תיעוד של המשטרה. כלומר: אילו אכן כך היה, אפילו לא היינו יודעים מה נאמר באותה שיחה.

"מן הדברים שנאמרו על הפרשה על ידי אישים שונים מסתבר כי ניסו הוא כנראה קצין משטרה מוכשר. הוא גם אינו מצטייר כזולל מתנחלם. נאמרו עליו שבחים רבים, כולל מפי הרב שלמה אבינר.

"מה שמדאיג באותה שיחה הוא מה שמשתמע ממנה לגבי התנהגות אפשרית של קציני משטרה או קציני צה"ל בעתיד. אין להניח שתת ניצב ניסו שחם קיבל הוראה מפורשת לבצע מה שאמר לפיקודו. אבל בדבריו באה לביטוי תופעה המוכרת ממשטרים טוטליטאריים הקרויה " רוח המנהיג" או " כוונת המנהיג" .

עד כאן הדברים כפי שפורסמו ב-2005.

ראה את המאמר המקורי

http://www.zeevgalili.com/2005/08/254