היגיון בשיגעון

מאה האישים המשפיעים הם גם מאה האישים המזיקים ביותר

 קראתי בעניין את פרוייקט " 100 האנשים המשפיעים" שפורסם ב" יומן" של השבוע שעבר וחשבתי לעצמי שהיה כדאי אולי להכין רשימה מקבילה של 100 האנשים המזיקים ביותר בישראל.

במחשבה שניה הגעתי למסקנה שחלק גדול של האנשים המשפיעים – בעיקר בתחום הפוליטי, המשפטי והתקשורתי – הם גם האנשים המזיקים ביותר. זה מתחיל בראש הממשלה אריאל שרון אשר כמו "החלילן מהמילין" מושך במתק שפתיים את העם כולו לתהום. זה נמשך בשרת החינוך לימור לבנת שהשכלתה דלה, אופקיה צרים והיא מאיימת להרוס עוד יותר את מערכת החינוך ממה שהיא הרוסה.

רשימת המזיקים ארוכה. אנשי התקשורת (מאברמוביץ' ועד יחימוביץ') שעוטפים את האתרוג בשכבה עבה של צמר גפן; המערכת המשפטית (מברק ועד מזוז) הנותנת לאתרוג חסינות מוחלטת; הסופרים (מעמוס עוז ועד א.ב. יהושע) המערערים זה שנות דור על זכות קיומנו כאן; המתקרנפים בליכוד (מביבי ועד ציפי לבני) היושבים בממשלה המובילה לאסון ועוד ועוד.

מן הרשימה נעדר שמו של מזיק גדול. כוונתי לבעלה של ג"ודי, המתרוצץ בעולם וקובע את עמדותיו המדיניות בהתאם למצבו במרכז הליכוד. והואיל ומאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה צריך היה לכלול ברשימה גם את ג"ודי, המחקה בהצלחה את דמותה ;ב"ארץ נהדרת" . אך בניגוד להצהרותיה בתכנית הסאטירית היא נוהגת לפי הכלל "אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל הקאנטרי אלא מה הקאנטרי יכול לעשות בשבילך" .

============================================================

3