היגיון בשיגעון

תכנית ביילין-אבו מאזן

אבו מאזן ויקישיתוף

 

תהליך הזניית השפה, שהחל עם "תהליך השלום" המוביל למלחמה, נמשך עם ה"פעימות" שהן נסיגות, הגיע לשיאו במושגה"יצירתיות".  

אנחנו נותנים עוד ועוד ועוד וזה לא מספיק לקרוקודיל מעזה. ואז יושב צוות החשיבה שמסביב לראש הממשלה ומחפש דרכים נוספות להשביע את התנין הרעב. קוראים לזה "יצירתיות".

לכאורה יצירתיות משמעותה "תכונתו של האדם היצירתי, הכישרון והיכולת להמציא ולפתח רעיונות חדשים ומקוריים" (כך במילון רב מילים של שוויקה).

 אך השפה היא חכמה וצפתה מראש את השימוש שיעשו בה אנשים יצירתיים כמו יוסי ביילין ואהוד ברק. ומסתבר שלמושג הזה יש משמעות נוספת המתאימה יותר לענייננו.

 

יוסי ביילין (ויקישיתוף)

 

ילד שהוא יצירתי הוא לפי המילון: "ילד פעלתני, לרוב כלשון עדינה לתאר ילד חסר מנוחה, בלתי מרוכז שאינו מסוגללפעילות עיונית, רוגעת ושקטה". ובעל המילון מביא דוגמא: "כשהמורה אמרה לי שהוא יצירתי מאד, לא ידעתי אם היא מתכוונת לחיוב או לשלילה".

וכבן אם עד לפירסום תכנית ביילין אבו-מאזן לא היינו בטוחים אם היצירתיות של מר ביילין היא לחיוב או לשלילה. עכשיו אנחנו כבר יודעים.

תראו כמה יצירתיות יש בתוכנית של הילד הפעלתני הזה:

איחוד פלסטין עם ירדן.

שני הצדדים ימשיכו לראות בעין יפה אפשרות להקמת איחוד ירדני פלסטני". יצירתיות מתפרצת. "בעין יפה", ממש כמו שנאמר בהצהרת בלפור. ממשלת הוד מלכותו תראה "בעין יפה" הקמת בית לאומי לעם היהודי. וכמה משובבת נפש המחשבה שפלסט ין לא תהיה מובלעת קטנה ביהודה ושומרון אלא חלק ממדינה המשתרעת עד לעיראק של סאדאם חוסיין אהוב נפשו של יאסר ערפאת. (הנה כבר בימים אלה, עוד בטרם מדינת פלסטין, קראה הרשות הפלסטינית להסרת החרם מעל עיראק).

 

טרספר ליהודים.

תראו כמה יצירתיות יש בתאור הטרנספר הזה:"לא יהיו כל אזורי מגורים בלעדיים של ישראלים בשטחי מדינת פלסטין". תארו לכם מה היו אומרים אם היינו כותבים שאסור שיהיו אזורי מגורים בלעדיים לערבים בשטח מדינת ישראל.

סיפוח שטחי ההתנחלויות.

השטח שיסופח לישראל יהיה מינימלי ויכלול את ההתנחלויות הקיימות בו ויאפשר ישוב מחדש של מתנחלים החיים באזורים שמחוץ לגושים".(הביטוי "ישוב מחדש" מזכיר לי משום מה איזה נוסח בהסכם מינכן, ובתעמולה הנאצית).

בחסות החוקים הפלסטיניים.

אזרחים ישראליים שמגוריהם הקבועים נמצאים בתוך מדינת פלסטין יהיו כפופים לריבונות הפלסטינית ולחוקים הפלסטינים".ממש נפלא. לא צריך לשלם מס ערך מוסף.גם מס הכנסה לא מי יודע מה. ואם יש בעיות בטחון אל דאגה ג'יבריל רג'וב ידאג לכם. וחוץ מזה יש עונש מוות על מוכרי קרקעות ליהודים וזה עוד מתקופת ירדן, ידידתנו ובת בריתנו.

 ראה "כל מה שרצית לדעת על יוסי ביילין"